Magától értetödő? |
|
2004.05.18. 08:33 |
Udvariasság más emberekkel szemben, barátságos hang a beszélgetés alatt, a viselkedési szabályok ismerete olyan szituációkban is, melyek nem mindennaposak, azonban annál ünnepélyesebbek és fontosabbak – ezek már régen elavult dolgok lennének? Semmi esetre sem, mert a stílus és a tisztességtudás arra szolgálnak, hogy működjön a társas együttélésünk, és el tudjuk kerülni a kellemetlenségeket. Ebből mindannyian profitálhatunk.
|
Találkozás: Üdvözlés, Bemutatkozás, megszólítás, rövid beszélgetések |
|
2004.05.18. 08:32 |
A kommunikáció első lépése többnyire nem szóbeli. Meglátja az Önnel szemközti embert, és szélsebesen kiértékeli. Sikerült Önnek az, hogy a külseje, testbeszéde és egy barátságos mosoly segítségével jó benyomást teremtsen? Gratulálok – most azonban ügyelnie kell arra, hogy ezeket a szimpátiapontokat ne veszítse el, miközben ügyetlenül bemutatkozik, rosszul szólítja meg a másikat, vagy nem megfelelő témát hoz fel a rövid beszélgetéshez.
|
Viselkedés az asztalnál |
|
2004.05.18. 08:31 |
A helyes viselkedés az étteremben, a poharak, evőeszközök és speciális kellékek biztos használata, tudni, mit hogyan kell elfogyasztani – mindez igazán széppé és harmonikussá teszi a társasági étkezést. A szakmai életben az asztali etikett tökéletes birtoklása gyakran elősegítheti a karrierünket. Azok az emberek, akik tökéletesen viselkednek az asztalnál, általában nagyobb bizalmat keltenek.
|
Megnyilatkozások: levelek, faxok, mobiltelefonok, és társaik |
|
2004.05.18. 08:31 |
A kommunikációk nem csak adatok és információk közlését jelenti, hanem ez egy személyes névjegy is egyben. Néha az első hangunk a telefonban, a fax, vagy a rövid e-mail, amit a partnerünk észlel belőlünk. Nemcsak a szakmai, hanem a privát mindennapokban is érdemes a különböző kommunikációs formákat ismeri s célszerűen használni, hogy mindig tökéletes benyomást keltsünk önmagunkról.
|
Látogatók meghívása és megvendégelése |
|
2004.05.18. 08:29 |
Egy nagy eseményre, mint a keresztelőre, esküvőre, bálba, vagy jubileumra, vagy egy kisebb társaságot vacsorára, vagy egy italra meghívni előkészületet igényel. A vendégek meghívása és ellátása nagy feladat a társasági teendők között. Hogy az esemény teljes siker legyen, ismernie kell, és meg kell fogadnia a szíves vendéglátás alapszabályait. |
A Tökéletes vendég |
|
2004.05.18. 08:28 |
Úgy, ahogy a vendéglátónak vannak bizonyos feladatai és kötelességei, a vendégnek is tudnia kell, hogy mit várnak el tőle. Igaz, hogy el szokták nézni a vendégek kisebb bakijait és hibáit – de nem szabad ezzel visszaélni. Ne féljünk, egyáltalán nem olyan nehéz tökéletes vendégnek lenni.
|
Gyakorlat teszi a kariert |
|
2004.05.18. 08:28 |
Aki a magánéletben tud viselkedni, annak a szakmájában kevés gondot fog okozni, hogy helyesen viselkedjen, és minden szituációban megtalálja a megfelelő hangot. Ügyeljen azonban arra, hogy a munkavilágában, különösen a konzervatív foglalkozások esetében, a belső rangsornak nagyon nagy jelentőséget tulajdonítanak. Az igazgató magasabb rangú, egy kis beosztott pedig alacsony rangú – a hierarchiának ez a különbsége határozza meg a mindennapos kapcsolatot egymással szemben.
|
Etikett az utazás során |
|
2004.05.18. 08:28 |
Buszon, vonaton, vagy az autóban a mindennapos munkába menetelkor, a repülőgépen az üzleti utazás, vagy a nyaralás során, belföldön vagy egy idegen országban – mindenhol, ahol úton vannak az emberek, különös jelentőséggel mutatkozik meg a viselkedés és az etikett jelentősége. A tisztelet, figyelmesség, vagy a „más országok, más szokások”-kal kapcsolatos szuverén bánásmód mindenki számára kellemesebbé teszik az utazást. |
|